A játék során sokan eljutnak arra a pontra, ahol szeretnének maguknak egy aranyos háziállatot vagy hatásos házőrzőt a CAMP-jükbe (ha low level területen telepedtek le, akkor ezzel még turretet is spórolhattok).
De sajnos nem olyan egyszerű egy számunkra megfelelő állat megszelídítése. Ugyanis több kritériumnak is teljesülni kell ahhoz, hogy sikerre vigyük ezt a műveletet. Vegyük végig ezeket és a folyamatot magát!
- Az állatokat az úgy nevezett “Random encounters” pontokon tudjuk csak befogni (a piros pontok az ajánlottak)!
Ezek mint látjátok szerte a térképen megtalálhatóak. Az hogy ott találjuk-e a számunkra megfelelő állatot az ugye mint a neve is mutatja elég random. Néha csak egy easter egg, egy hulla, néha beszélgető robotok, néha sima ellenségek, random event, vagy semmi sem található ezeken a pontokon.
- A második fontos dolog, hogy a kiszemelt állat egyes egyedül legyen. Ha a leendő állatkánt mellett már más egyedek hullái is találhatóak (amiből egy korábbi harcra következtethetünk), akkor valószínűleg nem fog sikerülni a TAME.
Ha megérkezünk az adott pontra akkor nem ajánlatos behúzni a környékről se más ellenséget, mert azok megülheti a késöbbi kedvencünket.
- A harmadik feltétel az, hogy legyenek meg a szelidítéshez szükséges PERK kártyáink. Ezek az “Animal Friend” és a “Wasteland Whisperer”, melyeket a MAXIMÁLIS, 3-as szinten kell alkalmazni. Mindkettő a CHARISMA perkek között található, tehát ebből következik, hogy MINIMUM 6 perk pontot a CHARISMA-ra kell addnunk.
Amit Én még ajánlok, hogy a befogás idejére csak ez a két kártya legyen a CHARISMA-ba és a kártyák sorrendjére is ajánlatos figyelni (tehát először “Animal Friend” és aztán a “Wasteland Whisperer”).
Ezen kívül bármilyen esetleges fennálló betegség, mutáció is meghiúsíthatja terveinket. Mert ha ezek a CHARISMA pontjainkat MÍNUSZBA módosítják, akkor valamelyik kártya nem tud érvényesülni ez miatt!
- Az utolsó fontos kritérium, hogy a szintünk 2x akkora legyen, mint a TAME-lendő állat szintje.
- Kezdjük is el!
Én a TAME-elésre egy teljesen egyszerű 10mm-es TÖLTETLEN kispisztolyt viszek magammal. Amin nincs semmilyen módosítás. Ezzel be tudjuk megfelelő távolságból célozni a kiszemeltet (viszont nem kockáztatjuk a megsebesitésével a sikertelenséget).
- Ilyenkor érdemes pár lépése után kilépni a játékból, hogy ne tegyük ki az út során az új állatkánkat a támadásoknak.
Ezután újra belépni és kis idő múlva (nem azonnal) megpillanthatjuk a petünket a CAMP felé sétálni.
- Ami még fontos így a végére, hogy a CAMP költöztetését nem viseli jól a már megszelídített pára. Tehát búcsút mondhatunk neki.
Plusz ha a publikus szerveren nem tudjuk lerakni éppen a CAMP-ünket (mert más már oda építkezett) és mégis maradunk az adott szerveren, akkor szintén bukjuk az állatkát nagy valószínűséggel. Ilyenkor ajánlatos inkább egy másik szervert keresni.
- Ja és ha nem szeretnétek, hogy minden belogoláskor a pablóba bebugolva találjátok a kis háziállatkát, akkor ajánlatos a CAMP szíveként funkcionáló kis “régi iskolai vetitőcskét” (ehhez tudom hasonlítani a leginkább) ajánlatos valahova kintre, a talajhoz közel elhelyezni. Amit az állat jól körül tud járni majd.
Végezetül van egy videónk is, ami gyakorlatban bemutatja a dolgot. A végén pedig látható a spot is ahol Deathclaw-ot háziasitottunk.
Ezen írás nem jöhetett volna létre N1k00tinA (a Fallout 76 – Hungary facebook csoport tagja és aktív játékos) tapasztalatai és útmutatása nélkül.