Fontos, hogy ebben az írásban csak a fontosabb változásokról és újdonságokról írunk!
A Bethesda oldalán (direkt link a cikk végén) megtalálható lesz a teljes eredeti Patch Notes, mely tartalmazza az apróbb változtatások és javítások listáját is. Ha érdekelnek azok is, akkor ott megtalálod őket.
✅ “WASTELAND MINDENKIÉ” (ONE WASTELAND)
?Örömmel mutatják be a fejlesztők a mai nappal a “Wasteland Mindenkié” (One Wasteland) nevű funkciót, mely lehetővé teszi, hogy az ellenségek szintje dinamikusan állítódjon be a különböző szintű játékosokhoz.
– Ha egyszerre több játékos is ugyan azon ellenséggel találkozik, akkor az alacsonyabb szintűeknek csökken az ellenség szintje is, a magas szintű játékosoknak pedig emelkedik az ellenség szintje.
? Az ellenségek szintjéhez igazodva az életerejük, az ellenállásaik a belőlük eső loot és a megölésükért kapott XP is a majdani szinjükhöz igazodik.
– Ez az jelenti, hogy ha együtt kalandoznak a nagy szintkülönbséggel rendelkező csapatok, akkor mindenki hozzá tud járulni a harc sikeréhez megfelelő mértékben.
– Viszont az ellenségeknek a különböző régiókban továbbra is lesz minimális és maximális szintje. Tehát pl. a “The Forest” régióban max 50-esek. The összességében ez a rendszer sokkal rugalmasabb lesz.
? Ez a rendszer egyaránt kedvez a kezdőknek és nagyobb veteránoknak, mert így mindenki megtalálja a számára való szórakozást és fokozatosan emelkedhet a szintjéhez igazodva az ellenségek szintje is.
✅ ITT AZ ÚJ SZEZON ÉS AZ ÚJ JÁTÉKTÁBLA, AMI ÚJ NYEREMÉNYEKET REJT
? Csatlakozzatok a Páncélos Ászhoz és a Szabadság Járőreihez, akik az elnyomó Subjugator-ral és hadseregével, a Vörös Viperákkal küzdenek meg a 2. Szezonban, ami ma kezdődik!
– A 2. Sewzon egy vadiúj “Páncélos Ász” játéktáblával érkezik, ami szintén 100 szintet kell teljesíteni, mind erre 10 hét van.
– Számos jutalom érhető el a táblán keresztül, ha a S.C.O.R.E. pontok gyűjtésével előre haladunk rajta (pl.: páncél / fegyver és Power Armor festések, C.A.M.P.-ben letehető dolgok és dekorok, játékon belüli valuták, Perk Kártya csomagok és még sok minden más).
? Ebben a Szezonban több változtatást is eszközöltek, amiket érdemes megemlíteni.
– A SZINTENKÉNT 150 ATOM-ért megvásárolható szintlépés már az első naptól elérhető mindenki számára. Szóval akinek van elég ATOM pontja az akár ma 100-as szintű lehet.
– A Napi és Heti Kihívások közé megérkeztek a Daily Ops tematikájúak is, hogy ezzel is még több küldetést lehessen teljesíteni.
– Több Heti Küldetés is hozzá lett adva a Szezonhoz, hogy sokkal rugalmasabban tudjuk őket teljesíteni, vagy ignorálni esetleg.
– Valamint az előző Szezon számos jutalmát elérhetjük most már a Gold Bullion Vendoroknál is. Szóval akik például lemaradtak a Lőszer Konvertálóról, vagy az Uzsidobozokról (Lunchboxes) azok most ezt megvásárolhatják a játékon belüli valutáért is.
? A 2. Szezon konkrét díjairól ebben a cikkben írtunk:
A csapat készen áll! (részletek a 2. Szezonról)
✅ “NAPI MŰVELETEK” (DAILY OPS)
Tedd próbára tudások az új “Napi Műveletek” (Daily Ops) nevű új tartalmat mely változó helyszínen, véletlenszerűen generált igen erős ellenségek hadával van tele. Ezt a tartalmat főleg az 50+-os szintű játékosoknak ajánják!
? Az első, most debütáló játékmód az “Uplink” névre hallgat, mely során egy sor jelismétlőt kell aktiválnunk, miközben az ellenségek ostromolnak minket vagy csapatunkat. Ezek a jelismétlők segítenek felkutatni és megsemmisíteni az Appalachia-t fenyegető ellenségeket.
– Napi Műveletek során egyetlen frakció, vagy ellenég típussal fogunk szembenézni, melynek tagjai egy igen erős mutációval rendelkeznek, mely megnehezíti a likvidálásukat.
– Ha teljesítjük a feladatot és elhárítjuk a fenyegetést akkor természetesen jutalmazásban is részesülünk.
? Ha csatlakozni szeretnénk egy Napi Művelethez, akkor csak meg kell nyitnunk a térképet és a bal alsó sarokban található “World Activity” Tracker nevű ablakrészben kiválasztani az éppen aktív Napi Műveletet.
– Itt információt kaphattunk a helyszínről és ellenségről (beleértve a mutációjukat is).
– Majd a “Join” gombra nyomja csatlakozhatunk is egymagunkban vagy akár egy max. 4 fős csapat tagjaként.
? A Napi Művelet keretében naponta változnak a helyszínek, az ellenségek típusa és az általuk birtokolt mutációk is, hogy mindig új kihívással szembesüljünk.
– Helyszínek: The Burrows, The Burning Mine, Valley Galleria és a Vault 94
– Ellenség típusai: Super Mutants, Blood Eagles vagy Robotok
– Ellenségek Mutációi:
– Piercing Gaze: Ez a mutáció állandóan jelen van az “Uplink” játékmód során, melynek hatására az ellenségek sokkal jobban érzékenyek a játékos karakterekre és azonnal támadnak.
– Volatile: Az ellenségek haláluk pillanatában felrobbannak.
– Active Camouflage: Az ellenségek ha nincsenek harcban, akkor láthatatlanok. — Resilient: Az ellenségek csak közelharci támadásokkal őlhetőek meg.
– Freezing Touch: Az ellenség támadásai megfagyasztják a játékost.
? A Napi Műveletek során állandó fenyegetésnek vagyunk kitéve, azért cserébe fele annyira károsodnak itt a fegyvereink és a páncéljaink.
? A “Kolosszális Probléma” (A Colossal Problem) lényeihez hasonlóan az itt megölt ellenségek is azt a lőszertípust dobják amivel meg lettek álltalunk lőve.
? A Napi Műveletek annyiszor megismételhetjük, amennyiszer szeretnénk. Ezért jár minden alkalommal az Alap jutalom. Viszont van ezen kívül még 3 tovább jutalom szint mely csak naponta egyszer teljesíthető, és ami attól függ, hogy a kitűzött célt mennyi idő alatt teljesítjük.
– Initiate Tier (Beavatott Szint) — 16 perc vagy az alatt teljesítve
– Paladin Tier (Kiválasztott Szint) — 12 perc vagy az alatt teljesítve
– Elder Tier (Hős Katona Szint)— 8 perc vagy az alatt teljesítve
– Minél nagyobb az elért szint, természetesen annál nagyobb a jutalom is (XP, Legendás tárgyak, játékon belüli valuta, stb.) Valamint nagyobb eséllyel szerezhető meg egy olyan exkluzív fegyver mint az új “War Glaive”. Ez egy teljesen testreszabható, kétkezes közelharci fegyver.
? Miután sikerült befejeznünk egy Napi Műveletet, megkapjuk a Műveleti Jelentést, mely tartalmazza az elért jutalom szintet, a kapott jutalmakat (kivétel az XP-t és a játékon belüli valutát)
✅ LEGENDÁS PERK KÁRTYÁK
A Legendás Perk Kártyák magas szintű perk kártyák, mely az 50+-os szintet elért játékosoknak segít még színesebbé teni a buildjüket.
? A hagyományos Perk Kártya menü tetejéhez hozzá lett adva egy “Legendary Perk” gomb, amire kattintva elérhetőek a Legendás Perk Kártya helyeink és beállíthatunk oda kártyákat.
? Az első Legendás Perk Kártya hely az 50-es szint elérésekor nyílik meg. Ezután további 5 (összesen tehát 6) kártyahely érhető majd el a következő szintek teljesítésekor: 75 / 100 / 150 / 200 és 300
– Ha van már az említett szintekkel rendelkező karakterünk, akkor minden további nélkül az ennek megfelelő számú kártyahellyel is rendelkezik mostantól.
– Tehát egy pl. 250-es szintű játékos hozzáfér mostantól 5 Legendás kártyahelyhez és ha eléri a 300-as szintet, akkor az utolsó 6. kártyahely is megnyílik számára.
– Minden kártyahelybe egy Legendás Kárty helyezhető egy “Perk Érme” (Perk Coins) ellenében (további infó a “Perk Érmékről” majd alább).
? A Legendás Perk kártyahelyek miután elérhetővé váltak, minden karakterre érvényesek amik az adott felhasználón találhatóak.
– Tehát innentől minden 50-es szint alatti karakterünk is rendelkezni fog a megnyitott Legendás kártyahelyekkel és oda Legendás Kártyákat is elhelyezhetnek. Ezzel nagyobb előnyhöz juttatva őket a fejlődésük korábbi szakaszában mint az anno a már magasabb szintű karaktereinknél volt.
? Ezzel egy időben mutatkoznak a Perk Érmék (Perk Coins) is amelyekkel frissíthetjük és fejleszthetjük a Legendás Perk Kártyáinkat.
– Perk Érmét nnyerhetünk a számunkra nem szükséges hagyományos Perk Kártyáék selejtezésével. Kártyaszintenként 2 pont jár minden kártya lebontása után.
– Tehát ha van egy 3-as szintű kártyánk amit lebontunk, azért 6 Perk Érme jár majd.
– Minden Legendás Perk Kártya négy szinttel rendelkezik, melyekre 50 / 100 és 150 Perk Érme ellenében fejleszthetjük fel őket.
– Ugye a kinyitott Legendás Kártyahelyek a felhasználónk összes karakteréhez elérhetőek, de a kártyák összeállítása és azok szintje mind külön-külön karakterenként vannak tárolva.
– Annak érdekében, hogy Perk Érme gyűjteményed lendületet kapjon, felvettek egy „Become Legendary” Kihívást a “Character Challenge” menübe, amely 50 Perk Érmét adományoz az 50-es szintet elérő karaktereknek.
– Az 50+-os szintű karaktereinknél ez a Kihívás már teljesítetnek lesz minősítve és a Perk Érméink száma automatikusan megemelkedik 50-el, az első bejelentkezésünket követően.
✅ ÁLTALÁNOS VÁLTOZÁSOK
? Mostantól INGYENES az gyorsutazás a Foundation és a Crater táborba.
? Változtattak a BÓNUSZ SEBZÉSEK kiszámításának módján, azért azok mostantól többszörös helyett additíven alkalmazandók.
– Ami fontos: Bár a kárbónuszok halmozása a korábbinál kisebb összhatással lesz a kimenetelre, ezek a változtatások sokkal kiszámíthatóbbá teszik a keletkező károkat, és lehetővé teszik a jövőbeni fejlesztéseket. Ez nagyon fontos a játék egészségi állapota szempontjából. Ez jobb lehetőségeket teremt a fejlesztők számára az átgondoltabb és hatékonyabb egyensúly változtatásokra is.
– Értékelik az eddig, a PTS tesztek során bejött véleményeket ezzel a változtatással kapcsolatban. De továbbra is várják a különböző fegyverek és buildekkel kapcsolatos meglátásokat, melyek segítenek a jövőbeni újabb kiigazítások beállításában.
? Az Alien Blaster nevű fegyver álltal kiosztott sebzés most 30%-al növekedett.
? Az Assassin’s legendás effekt most már a humán NPC-re érvényes.
?A Secret Service Armor-hoz használható könnyű és ultrakönnyű végtag-modok tervei hozzá lettek adva a Vault 79-ben található Regs ügynök kínálatához.
? A Shishkebab nevű fegyverek innentől Energia sebzés helyett Tűz sebzést osztanak ki pluszban.
? Megnövelték a Modern Renegade Perk alkalmazása során a végtagokra mér t bénítás esélyét 2%/3%/4%-RÓL, 4%/8%/12% -RA.
? A Tank Killer Perk most már a pisztolyokra is hat.
? A Publikus Csapat célok közül a Building Típus át lett nevezve Casualra és ugyan úgy INTELLIGENCIÁT ad bónuszként. Viszont az eddigi Casual csapat ki lett vezeve és vele együtt a érte kapott LUCK “SZERENCSE” bónusz is. Valamint be lett ennek helyére téve egy új “Daily Ops” Típus, melky nevéből adódóan Napi Műveletek teljesítése során ad +25% bónusz XP-t a kezdetben, de ha meg van a négy csapattag között a kötelék akkor akár +100% XP bónusz is kaphattó.
– Ez azért lett így megváltoztatva, mert amúgy sem tudunk a Publikus Csapat keretein belül beépíteni más csapattársunk C.A.M.P.-jébe, másod sorban sokan úgy használták a régi Building Típust mint ahogy korábban a Casualt szánták.
? Ettől a Frissítéstől a Vault 94 bármikor látogatható helyszínné változott. Fedezzétek fől nyugodtan!
? Új NO-C.A.M.P. ZÓNA lett hozzáadva a Vault 51 köré, előkészítve egy jövőbeni tartalmat.
✅ VALAMINT NÉHÁNY KIEMELENDŐ HIBAJAVÍTÁS (BUG FIXES)
? Ha Lőszer Konvertálóban 40mm-es gránát lövedéket próbálunk eladni, akkor már nem kapjuk automatikusan a következő hibaüzenetet: “Transaction Failed!”
? Blueprintelés során ha nem emelünk ki egy adott objektumot, akkor mostantól a “Select” opció szürke és inaktív marad.
? Ha különböző erőforrás kinyerő C.A.M.P. objektumokból (Collectron robotok, Fertilizer Producer, stb.) költözés előtt nem szedjük ki a bennük éppen elraktározott anyagokat, akkor azok a C.A.M.P. mozgatása során automatikusan bekerülnek a karakterünk STASHBOX-ába, vagy SCRAPBOX-ába.
? Javítva egy hiba mely megakadályozta egy másik játékos C.A.M.P.-jére való utazást, ha neki alkalmazva volt a “Future-Tec C.A.M.P.” kinézet.
? A tábortűzre már nem építhetőek innentől a csak porba építhető objektumok.
? A Communist Bunker padlójára elhelyezett dolgok most már nem lebegnek és a falak innentől inkább hatszögletűek, mint hengeresek. Ezzel elősegítve a falak egyszerűbb kidekorálását. Valamint Azbeszt (Asbestos) helyett innentől a Beton (Concrete) az igényelt alapanyag a bunker leépítéséhez.
? A Communist Fence vagyis a “Komcsi Kerítés”-nek bekerült egy alternatív verziója, amelyet nem kell kapcsolni egy másik kerítés darabhoz. Anélkül is leépíthető.
? Eltávolítva és javítva egy súlyos hiba, melynek hatására a Ammunition Factories Workshop lőszergyártó gépét egyes játékosok le tudták tárolni blueprintbe és lerakni a saját C.A.M.P.-jükbe is.
– Fontos megjegyzés!: A hibajavítás hatására a lőszergyártó gépet tartalmazó C.A.M.P.-ek és blueprintek már érvénytelenek és nem rakhatók le.
– Ezért azon játékosok akik bármelyikkel is rendelkeznek, értesítést kapnak az érvénytelenítés tényéről.
? Javítva egy hiba mely a Generátor segítségével a C.A.M.P.-ek költségvetését lehetett megnövelni.
? A Farmable Dirt Tiles padló típus most már nem cserélhető át normál padló típusra.
? A játékosok helyesen helyezhetnek el elemeket a Log Cabin ablakában.
? A Rain Water Collector nem válik láthatatlanná elpusztítása után.
? Jelentősen csökkentették azon esetek számát amikor egyes játékosok nem tudtak újraéledni halálukat követően. De továbbra is keresik a további okokat, hogy teljes bizonyossággal megszüntessék az esélyét ennek a hibának.
? A ki van választva a tűzijáték, akkor az nem gyorsítja meg innentől a fegyverek újratöltését.
? Javítva egy hiba mely megakadályozta, hogy több mutációt is összeszedjünk egymás után egy adott szerveren.
? Javítva egy hiba mely csökkentette a Stimpak gyógyító hatását, ha a Speed Demon mutációval rendelkezett a karakterünk.
? Egy apró hang lett hozzáadva a játékhoz ha a C.A.M.P.-en alkalmazzuk a “Repair All Items” opciót.
? A S.C.O.R.E. szint ugrásakor megjelenő értesítés mérete redukálva lett.
? A Fort Defiance körül lévő NO-C.A.M.P. ZÓNA ki lett terjesztve, magába foglalva most már az Allegheny Asylum előtti utat is. Magyarán a kerítéseken kívül közvetlen, az úton nem helyezhető el semmilyen C.A.M.P. tárgy és a Survivor Tent sem. Erre azért volt szükség, mert a sátor lehelyezése okán az itt zajló Line in the Sand Esemény hibásan működött.
A teljes eredeti Patch Notes a következő linken található meg, ahol a különféle kisebb hibajavítások listája is elolvasható: