A Fallout 4-ben megjelentek az olyan fegyverek/páncélok amiknek különleges képessége van.
A 76-ban ezek a Legendary-k tovább erősödtek. Már 3 szintjük lehet, amiket csillagok jelölnek.
A fő képesség, a Legendary Prefix, amivel a tárgy neve is kezdődik. Ez mindegyiken szerepel, módosítja a tárgy nevét egy előtaggal.
A második, a Major Modifier, egy főbb módosító a 2 csillagos tárgyakon szerepel.
A harmadik, a Minor Modifier pedig a kisebb módosító a 3 csillagos tárgyakon.
A Legendary effectekből nem mindegyik szerepelhet fegyveren és páncélon, közelharci vagy lőfegyveren.
LEGENDARY FEGYVEREK
Legendary Prefix-ek:
Anti-Armor: A célpont páncélzatának 50%-át figyelmen kívül hagyja, tehát többet sebez. Csak a normál és energia fegyverek elleni ellenállásra hat. Méreg vagy sugárzás ellenállásra nincs hatással. Másik páncél csökkentő effekttel működik, de akkor csak 25%-ot jelent.
Aristocrat’s: Minél több CAPS-el rendelkezünk annál nagyobb sebzés, maximum +50% ami 29.000 vagy több kupak esetén érhető el.
Assasin’s: +50% sebzés emberek ellen. NPC illetve játékosok elleni is. Mióta nincs Survival mód nagyon lecsökkent a PvP lehetősége. A hamarosan érkező őszi frissítésben már helyet kapnak az átszabható világok. Így akár full PvP-s szerver is alkotható majd.
Berserker’s: Több sebzést biztosít minél kisebb a páncélzatod. Ha 0 a védelem akkor 50% sebzés növekedés, 1 és 60 között a bónusz arányosan csökken. 80-tól pedig megszűnik.
Bloodied: Minél kevesebb az életerőd annál többet sebez a fegyvered. 5% életerő hiány +5% sebzés bónusza fegyverre. Maximum 95%.
Double: Kétszeres lőszer kapacitás. (Már csak játékostól vehető/cserélhető. Csak a Béta teszt alatt lehetett ilyen fegyvereket szerezni a játékban.)
Executioner’s: Ha a célpont életereje 40%-nál kevesebb, akkor a sebzés 50%-al nő.
Exterminator’s: 50%-al nagyobb sebzés Mirelurkok és rovarok ellen.
Furious: Folyamatosan növekvő sebzés, ha ugyan azt a célpontot találod el egymás után. Maximum +50%. Ha mást találsz el, ha 10 másodpercig nem lősz tovább vagy mellé lősz akkor a bónusz elvész. (Akár másik célpont, akát tereptárgy eltalálása megtöri a bónusz halmozódást)
Ghoul Slayer’s: 50%-al nagyobb sebzés Ghoulok ellen.
Gourmand’s: A karakter jóllakottságától függő sebzés bónusz. Maximum +24%.
Hunter’s: 50%-al nagyobb sebzés Állatok ellen.
Instigating: Dupla sebzés, ha a célpont életereje maximális. Automata és gyors tűzsebességű fegyverek esetén (Minigun, 50 cal, Machinegun) ez az első néhány lövedékre érvényes.
Juggernaut’s: Minél magasabb a karakter életereje úgy növekszik a fegyver sebzése. Maximum +25% amit 95% HP-tól ad.
Junkie’s: Minél több függősége van a karakternek, annál több a sebzés. +10% minden egyes függőség után, maximum 50%.
Medic’s: V.A.T.S.-ban kritikus találat után gyógyítja a használóját és a csapattársait.
Mutant’s: +5%-al nagyobb sebzés, ha minden egyes mutáció után. Maximum 25%, tehát ehhez minimum 5 mutáció szükséges.
Mutant Slayer’s: 50%-al nagyobb sebzés Mutánsok ellen.
Nocturnal: Éjszaka +50% sebzés (Játékbeli időben: 9:00 pm – 5:59 am)
Quad: Négyszer nagyobb lőszerkapacitás.
Stalker’s: Ha nem harc közben vagy akkor a V.A.T.S. pontosság duplázódik, de dupla akkora az AP költsége.
Suppressor’s: Találat után a célpont 25%-al kevesebb sebzést képes okozni, 5 másodpercig.
Troubleshooter’s: 50%-al nagyobb sebzés Robotok ellen.
Two Shot: Minden lövéskor 2 lövedéket lő, ami a fegyver alap sebzésének 25%-át sebzi, ha talál.
Vampire’s: Minden találat gyógyítja a használóját.
Zealot’s: 50%-al nagyobb sebzés Scorchedek ellen.
Major Modifier-ek:
+50% VATS hit chance: V.A.T.S. találati esély 50%-al nő. Csak lőfegyvereken.
25% increased damage while aiming: Célzás közben 25%-al nő a sebzés. Távcső szükséges hozzá. Csak lőfegyvereken.
25% increased fire rate: 25%-al nő a tűzsebesség. Csak lőfegyvereken.
40% increased swing speed: 40%-al gyorsabb csapás. Csak közelharci fegyvereken.
40% more power attack damage: 40%-al többet sebez erős támadás közben. Csak közelharci fegyvereken.
50% limb damage: 50%-al több sebzés végtagokra és fejre.
Bashing damage increased by 50%: Puskatussal való csapás 50%-al többet sebez. Csak lőfegyvereken.
Bullets explode for area damage at 20% base effect: A töltények becsapódáskor robbannak, +20% sebzést okozva. Csak lőfegyvereken (Alapból Robbanó illetve energia fegyverek esetén ez az effekt már nem kerülhet rá. A létező példányok Legacy fegyverek, amik a módosítás előtt kerültek a játékba).
Last shot: A tárban lévő utolsó lőszer 25% esélyt kap arra hogy dupla sebzést okozzon. Egylövetű fegyvereken nem működik.
Reflect 50% of damage while blocking: A sebzés 50%-át visszaveri blokkoláskor. Csak közelharci fegyvereken.
Replenish 15 AP after kill: Minden megölt célpont után 15 Action Pont töltődik vissza.
VATS critical shots do +50% damage: V.A.T.S. kritikus találat 50%-al többet sebez. Lőfegyvereken és közelharci fegyvereken is.
Minor Modifier-ek:
1 Agility
1 Endurance: Csak közelharci fegyvereken.
1 Perception: Csak lőfegyvereken.
1 Strength: Csak közelharci fegyvereken.
15% faster reload: 15%-al gyorsabb újratöltés. Csak lőfegyvereken.
25% less VATS Action Point cost: V.A.T.S. lövések 2%-al kevesebb AP-t használnak. Lőfegyvereken és közelharci fegyvereken is.
250 damage resistance while reloading: Újratöltés közben +250 Sebzés ellenállás. Csak lőfegyvereken.
50 Damage resistance while aiming: +50 Sebzés ellenállás célzás közben. Csak lőfegyvereken.
90% reduced weight: A fegyver súlya 90%-al kevesebb az átlagosnál.
Breaks 50% Slower: Lassabban megy tönkre a fegyver, 2x tovább kitart.
Chance for stealth field: 10% az esély rá, hogy a sebzés után láthatatlanságba kerülünk egy rövid időre.
Move faster while aiming: Gyorsabb mozgás célzás közben. Csak lőfegyvereken.
Take 15% less damage while blocking: 15%-al kevesebb sérülés, ha blokkolsz. Csak közelharci fegyvereken.
Take 40% less damage while power attacking: 40%-al kevesebb sérülés erős támadás közben. Csak közelharci fegyvereken.
Your VATS critical meter fills 15% faster: A V.A.T.S. kritikus találat 15%-al hamarabb elérhető. Lőfegyvereken és közelharci fegyvereken is.
Ghost: Minden az ellenségekre mért találat után 10% esély van, hogy egy Rejtő Mező létesül körülöttünk. Ez segíthet a lopakodásban.
LEGENDARY PÁNCÉLOK / POWER ARMOROK
Legendary prefixek:
Aristocrat’s: Normál és Energia sebzés ellenállás növekedés minél több CAPS-el rendelkezünk. Normál páncélok esetén +20 Power armor esetén +35, 29.000 vagy több kupak esetén az elérhető maximum.
Assassin’s: Emberi ellenfelek által okozott sebzés csökken 15%-al. (Player és human NPC-k is beleszámítanak)
Auto Stim: Ha az életerőd 25% alá esik, akkor automatikusan használ egy Stimpack-et. 1 percen belül csak egyszer.
Bolstering: Normál és Energia sebzés ellen +35 ellenállás, ha az életerőd 20% alatt van.
Chameleon: Ha mozdulatlanul guggolsz akkor láthatatlanná válsz. (De attól még nem leszel sebezhetetlen szellem)
Cloaking: Ha megütnek akkor 30 másodpercre láthatatlanná válsz. (De attól még nem leszel sebezhetetlen szellem)
Exterminator’s: Mirelurkok és Rovarok 15%-al kevesebbet sebeznek.
Ghoul Slayer’s: Ghoulok 15%-al kevesebbet sebeznek.
Hunter’s: Állatok 15%-al kevesebbet sebeznek.
Life saving: Ha meghalnál 50% esélyed van rá, hogy segítség nélkül feléledsz. 1 Stimpack-be kerül és percenként csak egyszer.
Mutant’s: Normál és Energia sebzés ellen +10 ellenállás, ha van bármilyen Mutációd (Ha több van akkor is csak +10).
Mutant Slayer’s: Mutánsok 15%-al kevesebb sebeznek.
Nocturnal: Éjszaka a Normál és Energia sebzés ellenállás +10% (9:00Pm-5:59Am )
Overeaters’s: A karakter jóllakottságától függő ellenállás bónusz. Maximum +6% ha 81% felett van az étel és ital.
Regenerating: Ha épp nem harcolsz, akkor lassan regenerálja az Életerőd.
Troubleshooter’s: Robotok 15%-al kevesebbet sebeznek.
Unyielding: +3 pontot kapsz minden tulajdonságodra (End kivételével), ha az életerőd 20% alatt van. Power Armor esetében nem jelenhet meg!
Vanguard’s: Normál és Energia sebzés ellen +35 ellenállás, ha az életerőd teljes.
Weightless: A páncél súlya 90%-al kevesebb mint a normál és a Chameleon mutációt nem zavarja meg.
Zealot’s: Scorchedek 15%-al kevesebbet sebeznek.
Major Modifier-ek:
1 Strength
1 Perception
1 Endurance
1 Charisma
1 Intelligence
1 Agility
1 Luck
10% explosion resistance: 10%-al kevesebb sérülés robbanásoktól.
10% slower hunger/thrist: 10%-al lassabban éhezik/szomjazik a karakter. Ez a tulajdonság tehát halmozódik +50%-ig ha teljesen ilyen a páncél összeállításunk.
Increases action point refresh speed: Gyorsabb AP regenerálódás.
25 Environmental Disease Resistance: Nagyobb ellenállás a környezetből elkapható betegségek ellen.
25 Cryo Resistance: + 25 hideg/fagy ellenállás.
25 Fire Resistance: +25 hő/tűz ellenállás.
25 Radiation Resistance: +25 sugárzás ellenállás.
25 Poison resistance: +25 méreg ellenállás.
Minor Modifier-ek:
Ammo weight reduced by 20%: A lőszerek súlya 20%-al csökken. Összeadódik, akár perk kártyával is, de 90%-nál sehogy sem csökkenthető tovább.
Weapon weights reduced by 20%: A fegyverek súlya 20%-al csökken. Összeadódik, akár perk kártyával is, de 90%-nál sehogy sem csökkenthető tovább.
Food, drink, and chem weights reduced by 20%: Az ételek, italok, kemikáliák súlya 20%-al csökken. Összeadódik, akár perk kártyával is, de 90%-nál sehogy sem csökkenthető tovább.
Junk weight reduced by 20%: A szemét súlya 20%-al csökken. Összeadódik, akár perk kártyával is, de 90%-nál sehogy sem csökkenthető tovább.
Grants the ability to breathe underwater: Lélegezhetsz a víz alatt.
Become harder to detect while sneaking: Segíti a lopakodást, nehezebben vesznek észre az ellenségek.
50% more durability than normal: 50%-al jobb a páncél tartóssága.
Receive 15% less limb damage: 15%-al csökken a végtagokat érő sebzés.
75% chance to reduce damage by 15% while standing still: 75% esély van rá, hogy a sebzés 15%al csökkenjen amikor egy helyben állsz.
Reduces damage while blocking by 15%: 15%-al csökken a sebzés blokkolás közben.
75% chance to reduce damage by 15% while sprinting 75% esély van rá, hogy a sebzés 15%al csökkenjen amikor futsz.
Falling damage reduced by 50%: 50%-al csökken a zuhanás okozta sebzés.
Increases the size of the sweet spot while picking locks: Zárak feltörésekor nagyobb a zóna ami nyitja a zárat.
Doctor’s: A Stimpaks, RadAway, és a Rad-X 5%-al többet gyógyít.
Burning: 5%-os eséllyel okoz 100 Tűz sebzést a közelharci támadóknak.
Electrified: 5%-os eséllyel okoz 100 Energia sebzést a közelharci támadóknak.
Frozen: 5%-os eséllyel okoz 100 Fagy sebzést a közelharci támadóknak.
Toxic: 5%-os eséllyel okoz 100 Méreg sebzést a közelharci támadóknak.
Dissipating: Lassan csökken a Rad sebzésünk, ha nem harcolunk.